Jeśli chcesz zacząć polować na zwierzynę, ale nie wiesz co powinieneś zrobić, koniecznie przeczytaj nasz tekst. Na pewno znajdziesz w nim rady, które Ci pomogą.

Jeżeli po zapoznaniu się z naszymi wskazówkami uznasz, że nie spełniasz odpowiednich warunków do zostania myśliwym, to zawsze możesz poczuć dreszcz emocji grając na przykład w Spin Palace – kasynie online.

Obecnie istnieje mnóstwo gier dedykowanych na komputery i smartfony, które mają motywy zwierzęce. Jeśli chodzi o gry hazardowe, są to m.in.: Mega Moolah, 1 Can 2 Can, Raging Rhino, Gorilla, Foxin Wins czy Buffalo Blitz.

Wskazówki

Pierwszym krokiem, jak musisz podjąć, jest zapoznanie się ze specyfiką obowiązków myśliwego. Jeżeli znasz kogoś, kto zajmuje się łowiectwem, to koniecznie z nim porozmawiaj, podejmij wolontariat lub staż, przemyśl czy podążanie tą drogą Ci się nie znudzi. Praca myśliwego wiąże się m.in. z nieprzespanymi nocami, przemoczonymi ubraniami i ciężką pracą społeczną.

Aby zostać myśliwym, musisz przystąpić do koła łowieckiego. Warunki, które trzeba spełniać to:

– ukończenie 18 lat,

– posiadanie obywatelstwa polskiego,

– niekaralność za przestępstwa wymienione w prawie łowieckim (m.in. kłusownictwo).

Koło łowieckie lub zarząd okręgowego Polskiego Związku Łowieckiego skieruje Cię na staż, który trwa 12 miesięcy. Podczas stażu zintegrujesz się z członkami koła, poznasz wszelkie aspekty łowiectwa oraz będziesz brał czynny udział w obowiązkach koła.

Jeśli dostaniesz pozytywną ocenę, będziesz mógł odbyć szkolenie, które trwa zazwyczaj od jednego do trzech miesięcy i kosztuje ok. 1,5 – 2 tys. złotych. Po szkoleniu przyjdzie czas na egzamin składający się z 3 etapów.

Pierwszy etap to część pisemna, która zawiera 100 pytań testowych, 30 z nich dotyczy bezpieczeństwa na polowaniu.

Drugi etap stanowi część ustna, podczas której kandydat odpowiada na 3 pytania. Mogą one dotyczyć prawa, ochrony przyrody, łowiectwa, zasad zachowania na polowaniu, tradycji łowieckich i etyki.

Ostatnia – trzecia część egzaminu, to praktyczny sprawdzian umiejętności strzeleckich oraz znajomości zasad bezpiecznego obchodzenia się z bronią.

Za każdą część kandydat dostaje osobną ocenę. Jeśli dostanie negatywną, ma prawo do dwóch poprawek.

Po pozytywnym przejściu całego procesu możesz zostać myśliwym.